ПРОЈЕКАТ „МОБИЛНОСТ КА ПРОМЕНИ“
финансиран средствима Европске уније у оквиру програма ЕРАСМУС +
Италија, Фиренца, 14-21.октобар 2017.године
ПРОЈЕКАТ „МОБИЛНОСТ КА ПРОМЕНИ“
финансиран средствима Европске уније у оквиру програма ЕРАСМУС +
Италија, Фиренца, 14-21.октобар 2017.године
Реализација пројекта је почела 1.септембра 2017.године.
У периоду припреме за мобилност, реализовали смо следеће активности:
Време реализовања периода мобилности: 14.10-21.10.2017.године.
Датум почетка периода мобилности је био 14.10.2017.године, када смо допутовали у Фиренцу, сместили се у хотел и припремили се за први дан посете и обуке.
Обука је почела 15.октобра 2017.године у Институту Иноћенти, а завршена 21.10.2017.године, такође са активностима у самом Институту.
Реализоване активности:
Реализоване су све активности које су предвиђене пројектом за период мобилности. Осим обуке у самом Институту, обука је обухватале и обилазак шест сервиса -вртића унутар града Фиренце. Ти сервиси су били приватни и државни -са различитим типом сервиса и услуга које су нудили /кратки програми, полудневни, целодневни програми/.
Наши водитељи обуке: Аријана Пучи и Кристина Габијанису представиле рад Инситута.Ментор Аријана Пучи нас је водила кроз све дане обуке. Директор Алдо Фортунати је присуствовао једној обуци, током посете јавном сервису-вртићу.
Реализоване активности су пратиле следеће тематске целине:
Првогдана обуке упознати смо саИнститутуом, његовом историјом, радом. Посебан сегмент упознавања је биопредстављање пројекта – ТОСКАНСКИ ПРИСТУП – ТАЛЕ приступ учењу деце раног узраста.
Учесници мобилности из ПУ „Моје детињство“су потом представили презентацију о установи, граду из ког долазимо, његовом историјом, културом. Учесници мобилности су упознали домаћине са припремљеном презентацијом на италијанском. Сви учесници су учествовали у реализацији презентације.
*учесници обуке са водитељима и директором Института.
*Презентовање о установи и граду Чачку
*Упознавање са начином рада и сервисом, организација средине, курикулум, професионални развој запослених,
*Учешће породице у ТАЛЕ приступу– понуда, облици и начини сарадње
*Курикулум у програму усмереном на дете-ТАЛЕ приступ у пракси,документовање
*Организација средине за учење, њено уређење у складу са узрастом, потребама детета -ТАЛЕ приступ
*Кадрови и професионални развој запослених у Тосканском приступу, стручно усавршавање и напредовање
*Размена искустава са колегама из праксе
*Управљање променама
*Промоција установе и лобирање,
*Документовање, образовна политика
*Размена искустава
*Евалуација обуке, договор око будуће сарадње