Finasiran sredstvima Evropske unije u okviru programa ERASMUS +
Predškolska ustanova „Moje detinjstvo“ jedna je od 3 predškolske ustanove u Republici Srbiji kojima je odobrena realizacija projekta u okviru programa ERASMUS +, program Evropske unije koji obezbeđuje finansiranje projekata za saradnju u tri oblasti: obrazovanje, mladi, sport.
U projektu pod nazivom „Mobilnost ka promeni“ glavna aktivnost je pohađanje obuke u Institutu Inoćenti u Firenci – projekat za individualnu mobilnost sa ciljem učenja i sticanja novih znanja, upoznavanje sa pristupom TALE – Toskanski pristup učenju u ranom uzrastu. Realizacija projekta je od 1.septembra 2017.godine i traje do kraja avgusta 2018.godine. Ustanova je prepoznata kao ustanova koja ima iskustva sa radom na velikim projektima (UNICEF, programi uz podršku EU, kao i nacionalni projekat Ministarstva prosvete). Učestvovanje u Erasmus+ programu dodatno će osnažiti sposobnosti i veštine u unapređenju rada.
Izbor šest članova tima – stručnih radnika ustanove biće sačinjen na osnovu specifičnih znanja i iskustva vezanih za primenu savremene koncepcije rada, dobrih dosadašnjih rezultata i mentorskih veština kao i kriterijuma efikasnosti i ekonomičnosti. Biće odabrani stručni radnici različitog profila kako bi mogao da se postigne najveći benefit prilikom prenošenja znanja i iskustva u ustanovi: vaspitači koji rade sa decom uzrasta do 3.godine, vaspitači koji rade sa decom od 3-6 godina, psiholozi, direktor.
Ciljevi projekta:
1) unapređivanje v-o rada ustanove razvijanjem kapaciteta vaspitača, stručnih saradnika i direktora u domenu upravljanja radom, razvijanja savremenih koncepcija rada sa decom ranog uzrasta i njihovim porodicama, veština u organizaciji i kreiranju sredine za učenje, sticanjem kompetecija, veština i znanja za većom participacijom porodice u planiranju v-o rada sa decom;
2) osnaživanje stručnih radnika da razvijaju kompetencije kojima se stiču veštine saradnje, komunikacije, veća mobilnost zaposlenih, ovladavanje IKT tehnologijama u obrazovanju i unapređivanju jezičkih kompetencija;
3) pokretanje promena u samoj ustanovi u smislu razvijanja demokratskih principa i unapređivanju rada na postizanju evropskih standarada u ranom obrazovanju i vaspitanju, veće otvorenosti ustanove /širenjem iskustava sa drugim sredinama/, kao i razmenu ovih iskustava sa donosiocima odluka na lokalnom nivou i širom stručnom javnošću.
Učesnicima mobilnosti obuka treba da pomogne u:
- razvijanju veština organizacije sredine za učenje, građenju kvalitetnog vaspitno-obrazovnog rada,
- širenju programa i rezultata u ustanovi i van nje /unapređenje veština komunikacije i prenošenje znanja, jačanje timskog duha i motivacije zaposlenih za dalje profesionalno usavršavanje/
- kreiranju novih politika u gradskoj upravi ali i na nacionalnom nivou, što je u najboljem interesu dece,
- praćenju kvaliteta rada ustanove i motivisanje zaposlenih za profesionalni razvoj i napredovanje
- promociji ustanove u lokalnoj zajednici.
Planirano je da se iskustva sa obuke predstave kroz horizontalne razmene sa kolegama u ustanovi, organizovanjem tribina sa ciljem upoznavanja o iskustvima, rezultatima i značaju projekta za širu stručnu javnost (obrazovne institucije, institucije kulture, lokalnu zajednicu), organizovanjem stručne konferencije na regionalnom i nacionalnom nivou i predstavljanjem iskustva na međunarodnom nivou. Stručni radnici koji učestvuju u mobilnosti izlagaće stručne radove na stručnim susretima s ciljem predstavljanja rezultata stručnoj javnosti na nivou Republike.
U Evropskom razvojnom planu, kao prioritetna oblast, izdvojen je rad na građenju kvaliteta u sledećim oblastima:
1) Unapređivanje kvaliteta vaspitno-obrazovnog rada u ustanovi i razvijanje programa usmerenog na dete;
2) Internacionalizacija – sticanje iskustva u razmeni sa stručnim radnicima iz evropskih zemalja;
3) Unapređivanje jezičkih kompetencija stručnih radnika, postizanje veće mobilnosti učesnika i jačanje motivacije za kontinuirani profesionalni razvoj i napredovanje.